U bevindt zich hier: Spoed
Soms bestaat er wat verschil van inzicht over wat spoed of geen spoed is. In de regel kan worden gesteld dat iedere behandeling die zonder bezwaren tot de volgende werkdag kan worden uitgesteld, niet als spoed wordt aangemerkt.
Zo is een verloren vulling die verder geen pijn veroorzaakt geen spoed, hoe lastig dat ook kan zijn.
Een ongeval of een nabloeding zijn voorbeelden van situaties die zo spoedig mogelijk moeten worden gezien.
Neem bij twijfel altijd contact op.
Tijdens de openingstijden van de praktijk belt u uiteraard naar de praktijk. Buiten de reguliere openingstijden en tijdens vakanties, kunt u contact opnemen met
de spoeddienst van de tandartsengroep de Kanaalstreek.
Deze is 24 uur per dag, 7 dagen per week, bereikbaar onder nummer: : 0900 8602.
De telefonist(e) die u dan aan de lijn krijgt zal u instructies geven hoe verder te handelen. Neem bij uw bezoek aan de dienstdoende tandarts altijd uw geldig verzekeringsbewijs en geldig legitimatiebewijs mee.
Sinds 1 juni 2009 is in de zorg het gerbruik van het burger servicenummer (BSN) verplicht en moet u zich bij bezoek aan de praktijk legitimeren
Houdt er rekening mee dat de kosten contant moeten worden afgerekend!
De kosten voor hulp in de spoeddienst worden vaak contant afgerekend, ook al bent u daarvoor verzekerd. De hoogte van de kosten is afhankelijk van de uitgevoerde behandeling. Het is dan ook moeilijk om daar vooraf uitsluitsel over te geven.
Uiteraard krijgt u van de dienstdoende tandarts een betalingsbewijs waarmee u de gemaakte kosten vervolgens kunt declareren bij uw verzekeraar. Natuurlijk alleen als u daarvoor verzekerd bent.